Anna Karenina

Public Domain Books 1998 Kindle Edition

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Forlag Public Domain Books

Utgivelsesår 1998

Format Kindle Edition

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Hun leste meget, satte seg inn i den nye litteraturen og de mere vektige bøker som var på moten. Hun forskrev fra utlandet alle de bøker som ble rosende omtalt i utenlandske aviser og tidskrifter og leste dem med den interesse som ensomheten gir.

Fyrstinne Tverski var kledd etter aller siste mote. Hatten så ut som den svevde et steds over hennes hode som en lampeskjerm over en lampe.

Det forferdelige er at man ikke kan rykke fortiden opp med roten, men man kan glemme.

Han skiftet bare mening når det store flertall skiftet mening, eller rettere sagt, HAN skiftet ikke mening , men den forandret seg helt umerkelig hos ham. Stefan Arkadjevitsj hadde ikke tatt noe standpunkt til livet, det kom ganske av seg selv, akkurat som han valgte den fasong på hatt og frakk som alle de andre valgte.

"Han er allikevel et godt menneske, rettskaffen, snild og en fremtredende mann på sitt område," sa Anna for seg selv som om hun vilde forsvare ham mot en eller annen som kanskje kunde synes at han ikke var verd å elske. " Men ørene hans er merkverdig utstående. Kanskje han har klippet håret."