Ankers tanker

en berettning fra Jomfruland

Ekeskogens forl. 1998 Innbundet

Bokens hovedperson er bonden Chr. A. Sørensen som var et ekte barn av forrige århundrede idet han ble født i april 1900 og levde et rikt liv på Jomfruland i 90 år. Han var en god iaktager og en morsom historieforteller. Boken er til nå kun solgt lokalt, men en formidabel leserrespons gjør at den lanseres på nasjonal basis. Egil A. Wyller skriver: "Leste på hjemturen atter i din Anker-bok. Den er og blir glimrende". Margit Riverud: "Sjelden har jeg ledd og grini så mye i løpet av en bok. Og - jeg leser ikke så rent lite". Anne Longvik: "..ein flanerande og elegant stil som går rett heim, i alle fall hjå meg". Svein Ove Isaksen. Kragerø Blad: "anbefales for hele lokalbefolkningen. Om resten av landet får øynene opp, gjenstår å se". Sarah Natasha Melbye: "Dette er en opplevelse, Knut!". Øyvind Knutsen: "..denne vesle perlen av en bok". Augon Johnsen: "Historiene er morsomme med en dyp alvorlig klangbunn. Jeg har for lengst gitt den terningkast sju". Aslak Thorsen, Varden: "..fremstillingen er gjennomsyret av kjærlighet og respekt for den gamle mannen og hans øy". Gina Evensen: "En vakker kjærlighetshistorie". James Ronald Archer: "De barokke historiene, det spenstige språket og de fine skildringene bør og må ha en bredere krets". Ove Mellingen. Telemarksavisa: "..en praktfull liten bok. Jeg møtte med røde øyne på jobb i dag, jeg klarte ikke å legge den fra meg før jeg hadde fått følge Anker til graven." Bjørn Mjerskaug: "Utrolig godt skrevet!"

Forlag Ekeskogens forl.

Utgivelsesår 1998