Andre boller

sunnere - lettere

av (forfatter) og Kristin von Hirsch (illustratør).

Vega forlag 2006 Innbundet

Boka inneholder tradisjonelle kakeoppskrifter, både gjærbakst, småkaker, kaker til hverdag og fest, og desserter, beregnet på personer med matintoleranse og allergier, eller som ønsker kalorifattig mat. Oppskriftene er laget med alternative, sunne og lette ingredienser. Med tips om baking, fakta om ingredienser, og om hva kakene inneholder.

Tusenvis av nordmenn må holde seg unna kakefatet fordi de ikke tåler diverse ingredienser. Andre holder seg unna av hensyn til kaloriinntak og midjemål. Med denne bakeboken er det endelig fritt fram for alle kakemomser, uavhengig av bekymringer. Andre boller inneholder tradisjonelle norske kakeoppskrifter laget med alternative ingredienser. Her blir kjente bakverk som sjokoladekake, rullekake, boller og vafler tilrettelagt for de med ulike intoleranser og allergier, på en måte som bevarer smaken. Boken inneholder også nyttige tips og fremgangsmåter, samt en faktadel med informasjon om de alternative ingrediensene.

Forlag Vega forlag

Utgivelsesår 2006