Amygdala

Transit 2009 Innbundet

Henriette glemmer pillen og blir gravid. Marcus følger henne til kvinneklinikken. De er to om avgjørelsen om abort. Men Henriette er alene når besøkene kommer i nattemørket. Forfatteren er debutant.

"Nå kjenner hun det, det rømmer, rømmer fra henne, hun støter det fra seg, det faller og havet blir rødt. Hun ser ikke på det. En klump. Det er alt, et hav som er farget rødt." Henriette Pederson glemmer pillen og blir gravid. Marcus følger henne på kvinneklinikken. De er to om avgjørelsen om abort. Men Henriette er alene når besøkene kommer i nattemørket. Kerosha Gonaseelans debutroman er et medrivende og sterkt portrett av en ung kvinne i møte med en av vår tids viktigste og vanskeligste problemstillinger. Kerosha Gonaseelan er født i Durban, Sør Afrika i 1973. Hun kom til Norge i 1985 som politisk flyktning via Australia og India. Gonaseelan studerer medisin ved universitetet i Oslo og er bosatt sammen med sine to barn i Oslo. Amygdala er hennes debutroman.

Forlag Transit

Utgivelsesår 2009

Skulle ikke brukt tid på denne!