Amerikansk jord

av (forfatter) og John Grande (oversetter).

Gyldendal 2020 Innbundet

Gripende roman om en meksikansk mor og hennes sønn på flukt.
Acapulco, Mexico: Mens Lydia og hennes åtte år gamle sønn gjemmer seg på badet, blir resten av familien massakrert i hagen. Et narkokartell på jakt etter Lydias journalistektemann tror de har klart å ta ham og hele familien hans av dage. Lydia vet at det bare er et spørsmål om tid før de vil komme etter henne og sønnen. De flykter - først på måfå, deretter nordover. Mer enn 200 mil må de legge bak seg, med buss og tog, og til fots gjennom ørkenen, før de kommer til USA. På veien møter de barmhjertighet og medmenneskelighet, men også livstruende farer. Og hele tiden puster lederen for narkokartellet dem i nakken. Amerikansk jord er en intenst gripende roman om en mor og et barn på flukt - om sorgen over de som er borte, og om hvor langt vi er villige til å gå for å redde dem vi er glad i. Og samtidig er den en ulidelig spennende katt-og-mus-fortelling som ikke slipper taket i deg.

ISBN13 9788205538146

EAN 9788205538146

Omtalt sted USA Mexico

BOKOMTALE: Amerikansk jord av Jeanine Cummins. Leseeksemplar fra Gyldendal.
Historien handler om migranter som legger ut på en livsfarlig reise nordover fra Mexico til USA. Alle har ulike historier om hvorfor de flykter, og prisen for å bli oppdaget er høy.. veldig høy.

Intens spennende historie som burde passe for de fleste bokelskere.

Les hele omtalen her

• "Patriotene" av Pascal Engman