Amatøralbum

lyrisk landskapsroman med figurar

Samlaget 1981 Heftet

I denne boka vert vi kjende med ein bygdegut og korleis han opplever verda rundt seg. Illustrert.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 1981

Serie Orion

Ung mann ser seg tilbake på oppveksten sin
Denne oppvekstskildringa frå 1969 femnar om korte prosatekster, dikt og ikkje minst amatørmessige foto. Soleis skil strukturen, men òg tonefallet seg frå andre forteljingar om barndom på Vestlandet som eg nyleg har lese av Hoem og Hovland. Sjølv om utgåva mi frå 1992 berre er på 156 sider, fann eg boka krevjande å lese.

Vi får vite at barndommen til forteljaren, ca. 1940-1954, er prega av tidlege røynsler med døden, men òg andre skremmande, til dels brutale opplevingar utafor heimen. Vi har å gjere med ein sers sansevar gut, som gjer seg tankar om mangt som går oss andre forbi. Økland kjem også inn på filosofiske tema som han handsamer interessevekkande, som til eksempel relasjonen mellom realismen og det sentimentale. Ifølge forfatteren høyrer dei to omgrepa tett saman. Det er ein vismann på 29 år som har skrive denne boka.

Men det ligg ei trøyst i dette, at vi kan stundom gi namn til det som er gått bort og det som ikkje er til. For av og til kan vi kunsten og ønskjer å bruke den.

• "Stille stunder - manns gaman" av Einar Økland
  • "Skrivefrukter - epistlar, artiklar, småstykke frå norsk litteratur 1963-1978" av Einar Økland
  • "Problemet med de to-tre studentene - roman" av Ådland Øyvind
  • "Galskap : underholdningsroman ; Stille stunder : manns gaman" av Einar Økland
  • "I staden for roman eller humor - essay, artiklar, epistlar" av Einar Økland
  • "Kant-i-kant - småprosa" av Einar Økland