Alt som er

Samlaget 2005 Heftet

Romanen handlar om ein familie i tre generasjonar og dei livsvala dei tek. Morfaren til Mariann, Lluis valde å forlate den kvinna han elska i Marokko. Mor hennar, Maria, valde å følgje den unge arkitekten ho forelska seg i, til Noreg. Har Mariann noko val? I det rommet som blei til overs då oldefar til Mariann bygde tømmervillaen på Vindern tårnar alle løyndommane og sanningane om familien Storm-Eriksen seg opp. Det er staden der alt som er og ikkje er, det som lever og det som blei borte, får plass.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2005

Serie Samlaget roman

Språk Nynorsk

Det er vanskelig å skrive en omtale som yter denne boka rettferdighet. Men først og fremst er det det lyriske språket og stemningen som legger seg som fløyel rundt leseren som jeg sitter igjen med. Lavmælte og fløyelsmjuke skildringer av håp og tap, valg og konsekvenser, og kjærlighet, selvfølgelig. God bok.

Eit barns pust er nok til å halde ein vaksen mann fast.

Har atter en gang nyttårsforsett som innebærer å lese ei bok i uka, med visse smutthull. Nemlig at det jeg trenger for å fullføre nyttårsforsettet er å ha lest 52 bøker før året er omme, trenger ikke være slavisk en i uka.

Jeg legger til bøker etterhvert som de blir lest :)

Lista inneholder bøker som på ulike måter handler om relasjoner mellom mennesker, og hvordan disse relasjonene utvikler/endrer hvert enkelt menneske og noen ganger grupper av mennesker. Bøkene handler om vennskap, kommunikasjon, mangel på kommunikasjon, og hvordan finne sin plass i samfunnet. Kort sagt: hvorfor mennesker gjør som de gjør.

Jeg er litt svak for bøker på freetex ( spesielt hvis det er salg på bøker), boksalg og loppebøker. Her er hva jeg har kjøpt til en billig peng i går og litt i dag:)

Om kjærlighet, gjerne fra utlandet. Spesielt flott til å lese på sommeren

Uthevet tekst

• "Landfastlykke - roman" av Brit Bildøen