Alt hun drømte om

av (forfatter) og Astrid Nordang (oversetter).

Cappelen Damm 2008 Heftet

Essex, 1987. Tina er en spinkel, rødhåret og sårbar 8-åring. Faren har forlatt henne, og på skolen er hun alles hakkekylling. London, 2004. Tina har blitt Chrissie, en tøff, selvsikker og vakker jente som kvinner misunner, og som menn kaster lange blikk etter. Men så forelsker hun seg, og livet hennes rystes i grunnvollene. For Chrissie kan kjærligheten bare overleve hvis hun selv får sette betingelsene. Ingen skal få ødelegge det bildet hun har skapt av seg selv, og hun er villig til å gå langt for å beholde kontrollen.

Bare de svake lar kjærligheten bety alt.
De sterke klarer seg selv.

Tina var svak en gang i tiden. Hun var en tynn, sårbar jentunge som faren hadde reist fra. På skolen ble hun mobbet og plaget. Hun var klassens hakkekylling, den alle lo av og foraktet. Men sånn er det ikke lenger. Nå er hun blitt Chrissie. Tøff, selvsikker og vakker. Kvinner misunner henne, mens menn vil ha henne. Hun er blitt alt hun drømte om å bli, og mer til. Og hun kommer aldri til å la noen, ganske særlig ikke en mann, ta det fra henne. Men enten hun liker det eller ei, har Chrissie følelser.

Når kjærligheten dukker opp, uventet og voldsomt, rystes hele livet hennes i grunnvollene. Hun har jobbet så hard for å bli den hun er i dag. Ingenting må ødelegge det bildet hun har skapt av seg selv. Hun er villig til å gå langt for å beholde kontrollen, og kjærligheten kan bare overleve hvis Chrissie selv dikterer betingelsene

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788202284442

EAN 9788202284442

Genre Thriller

Omtalt sted England

Psykologisk thriller jeg likte svært godt. Noen vil kanskje kalle historien en tanke forutsigbar, men hey, noen ganger er det greit når du vet hva du gjør. Patrick Redmond lykkes i å skape interesante karakterer som er troverdige.og minner oss på hvor spennende den menneskelige psyken til tider kan være.

• "I fritt fall" av Robert Crais
  • "Dukkespillet" av Patrick Redmond