Alt det vakre

en selvbiografi

av (forfatter) og Eve-Marie Lund (oversetter).

Cappelen Damm 2021 Innbundet

«Jeg kommer fra en familie som er blitt sammensveiset av tragedier og knyttet til hverandre med en særegen, usvikelig kjærlighet.» skriver Hunter Biden i sin dypt rørende selvbiografi, som på engelsk har tittelen Beautiful Things. I boken forteller han en oppsiktsvekkende historie om avhengighet, tap og selvopprettholdelse. Alt det vakre viser usminket hvordan Hunter Biden i årene etter broren Beaus død henfalt til stoffmisbruk, og gir et smertefullt innblikk i hans lange og tunge vei til rusfrihet. Det er en bok om en helt spesiell familie, med en helt spesiell historie. Det er også en fortelling om Joe, en helt spesiell far, som etter kona og datterens brå og tragiske død, måtte kombinere livet som nyvalgt senator med en tilværelse som alenefar for to små gutter. At den samme faren skulle ende opp som USAs 46. president gjør Alt det vakre til en desto mer bemerkelsesverdig bok. Sjelden har en sittende president og hans familie blitt skildret så hudløst og kjærlig fra innsiden.

Utgivelsesår 2021

ISBN13 9788202714437

EAN 9788202714437

Omtalt tid 1960-1999 2000-tallet

Omtalt sted USA

Omtalt person Joe Biden Hunter Biden

• "Litt død rundt øynene" av David Ärlemalm
  • "Kanskje du er frisk? - en bok om alt det syke vi gjør for helsa vår" av Kaveh Rashidi
  • "Mammasjokket - trøst og oppmuntring for småbarnsmødre" av Helena Brodtkorb
  • "Å sette sammen bitene - min historie om vold, skam og reparasjon" av Martin Eia-Revheim
  • "Unge Mungo" av Douglas Stuart
  • "Hverdagspsyk - hvorfor har jeg det sånn?" av Rebekka Th. Egeland