Aloe vera

naturens skattkammer

Noras Ark 2009 Heftet

Boken tar for seg aloe vera, hvilke egenskaper planten har og hvordan den kan brukes både innvortes og utvortes mot en rekke plager. Har litteraturliste.

Forlag Noras Ark

Utgivelsesår 2009

En grei innføring i Aloe Vera planten, dens historie, innhold og virkemåter. Myskja hevder ikke at det finnes mye solid vitenskap for å støtte opp de gode virkningene, men tar fram det som finnes og benevner det når det ikke er helt klart på de områdene det er mer usikkerhet rundt, og når det kreves mer forskning. Boken var skrevet i 2000, så mye kan ha skjedd siden det. Men det ser ut som Aloe Vera er et solid, næringstett middel som kan brukes mot mye, både innvortes og utvortes. En grei bok å ha lest gjennom før man eventuelt lar seg omfavne av Aloe Vera bølgen.

Målet er å lese 52 bøker i løpet av 2014. Hver bok som fullføres legges til listen.
52 bøker ble nådd 8.oktober. Jeg fortsetter å legge til bøker i listen utover de 52 :)

ØNSKER Å LESE ! ! ! Lista er stort sett et resultat av hva jeg finner her inne på bokelskere! Det er bøker jeg ikke har, og som jeg stort sett ikke finner på biblioteket her.

• "Huden - alt om vårt største organ" av Yael Adler
  • "Sannheten om mat - mat mot sykdom, mat som gir overskudd, en slankekur som virker" av Audun Myskja
  • "Marshmallowtesten - nøkkelen til viljestyrke" av Walter Mischel
  • "Plantelykke - stell og innred med grønne planter" av Anders Røyneberg
  • "Din kropp speiler ditt sinn - den sanne årsaken til smerte" av Deb Shapiro
  • "Kunsten å dø - livet før og etter døden i et nytt lys" av Audun Myskja
  • "Tarmens medisin - 6 smarte trinn til sunn tarm, friskere kropp og klart hode" av Berit Nordstrand
  • "Den store engleboken - tanker og beretninger om engler - og hvordan de berører oss" av Sophy Burnham
  • "Hjernen & tarmen - om kroppens skjulte samtale" av Emeran Mayer
  • "pH-mirakelet - balanser kostholdet, gjenvinn helsen" av Robert O. Young