Alle mørkets farger

av (forfatter) og Per Kristian Gudmundsen (oversetter).

Press 2013 E-bok

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Politietterforsker Banks får en ny sak i hendene: et drap etterfulgt av et selvmord. Det virker som en enkel sak hvor en mann har tatt livet av kjæresten sin for så å henge seg. Men Banks finner fort ut at det ikke er fullt så enkelt, og dermed blir han trukket fra etterforskningen. Dette er den 18. boken om politietterforsker Alan Banks.

På sommerens første solskinnsdag finner noen skolebarn en mann hengende fra et tre i skogen. Både dette og et samtidig dødsfall fremstår ved første øyekast som et opplagt kjærlighetsdrap og et påfølgende selvmord. Saken henlegges som oppklart, men Banks' intuisjon sier ham at noe er galt. I sin egen ferie, og på tross av advarsler fra høyeste hold, iverksetter Banks sine private undersøkelser, noe som bringer ham inn under radaren til MI5 og de hemmelige tjenester. Konturene av en storpolitisk konspirasjon avtegner seg, og Banks befinner seg med ett i en ukjent og livsfarlig verden, der skyggene som følger ham ikke går av veien for å ramme både familie og venner ... I Alle mørkets farger kommer vi tettere på Banks enn kanskje noen gang tidligere. Som sidespor til den spennende intrigen avtegnes samtidig et troverdig psykologisk portrett av Banks og hans kamp for å gjenvinne en emosjonell relasjon, få bukt med skyggene fra sin egen fortid. Peter Robinson har mottatt en rekke prestisjetunge priser i England, USA, Canada, og han har også vunnet den svenske Martin Beck-prisen og den danske Palle Rosenkrantz-prisen.

Forlag Press

Utgivelsesår 2013

Serie Inspector Alan Banks (18)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted England

den beste av Robinson jeg har lest hittil- mye triksie plott

Lest 2013

Alt jeg leser i april 2023.

• "Children of the revolution" av Peter Robinson
  • "Watching the dark" av Peter Robinson