Alle elsker Sigge

av (forfatter), Margareta Nordqvist (illustratør) og Dagny Holm (oversetter).

Gyldendal 2007 Innbundet

Elina og bestevenninnene hennes skal begynne å ri i rideklubben LUR, som drives av Ingela, verdens beste ridelærer. Her møter Elina Sigge, den søteste lille shetlandsponnien hun noen gang har sett. En dag Elina kommer til stallen, er Sigge syk og har vondt i beinet. Elina må finne ut hva som er skjedd.

Supersøt hesteserie for de minste ridejentene Endelig skal Elina og bestevenninnene hennes få begynne å ri i rideklubben LUR, som drives av Ingela, verdens beste ridelærer.Her møter Elina Sigge, den søteste, lille shetlandsponnien hun noen gang har sett.Men en dag Elina kommer til stallen, er Sigge syk. Hva har skjedd? Tenk om han ikke blir bra igjen!Dette er første bok om syvåringen Elina som får oppfylt sin største drøm om å begynne på rideskole. Koselige illustrasjoner av små ryttere og rampete shetlandsponnier. Neste bok: Torsdager med SiggeMer å lese: Gode bøker. Lett å lese videre. Fra 8 år.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205361294

EAN 9788205361294

Serier Sigge (1) Mer å lese

Dette er rett og slett en kjempesøt serie for hestefrelste småjenter. :o) Tror jeg har lest alle og samtlige er godt skrevet og jeg er helt sikker på at hestejentene på småtrinnene elsker denne serien! Likeså samme forfatters serie om ponnien Teddy. :o)

Serier for barn som liker å lese om hester. (Den første boken i hver serie er tatt med i listen.)

• "Ta det rolig, Sigge!" av Lin Hallberg
  • "Torsdager med Sigge" av Lin Hallberg