Allahs tårer

spenningsroman

Juritzen forlag 2012 Heftet

De afghanske fjellene skjuler en arkeologisk hemmelighet som vil ryste tre verdensreligioner, føre til et skifte i maktbalansen i Midtøsten og fremkalle den største politiske krisen i moderne tid. Angus Storm er marinejeger, og håndplukket til å lede Herkules, en internasjonal elitestyrke med mandat til å eliminere de forbryterne rettsstaten ikke kan nå.

EN BIBELSK OLDTIDSGÅTE De afghanske fjellene skjuler en hemmelighet som vil ryste tre verdensreligioner, føre til et skifte i maktbalansen i Midtøsten og fremkalle den største politiske krisen i moderne tid. EN DØDELIG KONSPIRASJON Iscenesettelsen av Osama bin Ladens død er et ledd i en konspirasjon av akopalyptiske dimensjoner. Et knusende slag som vil legge den vestlige sivilisasjon øde og etablere en ny verdensorden. EN NERVEPIRRENDE JAKT Den norske marinejegeren Angus Storm blir håndplukket til en internasjonal enhet som går inn i situasjoner der det må handles raskt og diskré. Hans første oppdrag blir ikke bare avgjørende for om han selv skal leve eller dø, men om også resten av verden skal gjøre det. DET BLIR ET KAPPLØP GJENNOM FIRE KONTINENTER FOR Å FORHINDRE ET KOMPLETT RAGNAROK.

Forlag Juritzen forlag

ISBN13 9788282052504

EAN 9788282052504

Serie Angus Storm (1)

Genre Spenning

spennende og lærerik Boken gir innblikk i muslimenes side og vestens side i konfliktene i midtøsten - sneier borti jødiske myter og gir oss masse tøffe menn ( og en dame) i fri utfoldelse Klassisk helt/fiendebilde -- men igjen spennende å kose seg med en sen oktoberdag

Heftig spennende bok.

Den farligste fienden er ikke den som ligger i motsatt skyttergrav, det er den som står rett bak deg.

Mennesker kan bare forutse fremtiden så lenge den sammenfaller med deres egne ønsker, og selv de mest grovt åpenbare fakta kan overses når de er uvelkomne.

Rynken mellom de rette øyenbrynene forvandlet seg til en rørleggersprekk.

Slutt å sende oss mat ... Dette er Afrika, vi er vant til sult. Stans heller skipslastene med våpen, det er de som dreper oss.

Vi kan sove fredelig i sengen om natten utelukkende fordi harde menn står klare til å utøve vold på våre vegne.
George Orwell

min egen huskeliste over bøker lest i 2011