Alkymistens bok

tapperhet og frelse i krigsherjede Andalucia

av (forfatter) og Marius Middelthon (oversetter).

Pantagruel 2013 E-bok

1077: Andalucia, Spania. Tre gutter møtes tilfeldig. De oppretter et hemmelig brorskap for å bygge et monument som vil imponere og forbause en hel verden. 1938: Andalucia, i Spania. Den spanske borgerkrigen nærmer seg slutten. En gruppe desperate republikanske soldater holder gisler i en katedral. En gammel bok blir oppdaget i et skjult rom under domkirken og i den finner gislene en fluktrute.

1077: ANDALUCIA. Mens Europa er i den mørke middelalderens søvn, er Spania et fyrtårn av opplysning og toleranse som trekker kunstnere, forskere og fi losofer av alle trosretninger til seg. I denne frihetens oase møtes tre gutter tilfeldig under et fi kentre på en varm sommerdag: En alkymist, en murer og en prins. De oppretter et hemmelig brorskap for å bygge et monument som vil imponere og forbause en hel verden. 1938: ANDALUCIA. Den spanske borgerkrigen nærmer seg slutten. En gruppe desperate republikanske soldater har kidnappet en tidligere minister og hans barnebarn, og holder dem som gisler i en katedral. Soldatene har tenkt å ofre alle de holder fanget i en meningsløs selvmordsaksjon. Oppdagelsen av en bok fra middelalderen, gjemt under katedralen, blir en velkommen adspredelse for gislene. For soldatene betyr den ingenting, men ministeren innser raskt at de 1000 år gamle hemmelighetene i "Alkymistens bok" kan være deres eneste håp. "UMULIG Å LEGGE FRA SEG. BRILJANT!" bbc

Forlag Pantagruel

Utgivelsesår 2013

Genre Historisk litteratur Spenning

Omtalt tid Middelalderen 1918-1939

Omtalt sted Spania

Har nå hatt en fin formiddag sammen Pinzon og Samuel

Mange titler som berører bøkenes verden

Året krimmen fant meg

• "Forræderens emblem" av Juan Gómez-Jurado