Alice B. Toklas' sjølvbiografi

av (forfatter) og Brit Bildøen (oversetter).

Skald 2018 Slide bound

Romanen Alice B. Toklas' sjølvbiografi er ein kultklassikar og ei av dei mest tilgjengelege bøkene til Gertrude Stein, som for si tid var så nyskapande at enkelte forlag trudde det hadde skjedd feil under maskinskrivinga av manus. Ved å skildre sitt eige liv gjennom auga til sin partnar, sekretær, kokk og muse, Alice, fekk ho endeleg ein publikumssuksess og skapte eit verk så annleis at det også i dag er overraskande lesnad.

Romanen er underhaldande og tørrvittig og gir eit godt bilde av det spesielle og internasjonale kunstnarmiljøet i Paris på byrjinga av 1900-talet. Stein vart skulda for å utlevere kunstnarane i boka på ein måte som gjorde at dei to kvinnene til slutt sat vennelause att. Romanen er såleis eit godt døme på at verkelegheitslitteraturen langt frå er noko nytt fenomen.

SKALD s klassikarar er ein serie av vellagra, handplukka verk i ny, frisk og nynorsk språkdrakt som skal gi leseglede til folket.

Forlag Skald

Utgivelsesår 2018

Format Slide bound

Serie Skalds klassikarar

Genre Biografisk litteratur

Omtalt tid 1900-tallet

Omtalt sted Paris

Omtalt person Alice B. Toklas Gertrude Stein

Gjennom partnerens øyne, skriver Stein sin egen selvbiografi. Det er i Paris det foregår, fra begynnelsen av 1900-tallet til 1932. Stein var venn med mange kunstnere blant annet Picasso, Matisse og Hemingway. Man får innblikk i hvordan de levde, og også Steins egen karriere.
Stein var ikke nådig i sine karakteristikker av kunstere hun ikke likte, og det gikk så langt at de to kvinnene satt venneløse igjen.

Litt mye gjentakelser, men også mye interessant om dette spesielle miljøet. Oversetter Bildøen har gjort boka mer tilgjengelig med å sette inn en del flere komma enn i originalen. Stein var kjent for sin aversjon mot tegnsetting...

Leses som ledd i #sakprosaseptember under LGBTQIA+ tematikk. Boka står også på lista #1001bøker.

Eg likar å ha utsikt, men eg likar å sitje med ryggen til.