Alice Andersen

av (forfatter) og Janny Hoff Brekke (oppleser).

Lydbokforlaget 2018 CD

Alice er i midten. Eldre enn lillesøster og yngre enn storebror. Alice snakker lavt og er redd for det meste - for hunder, for havbunnen, for skoleveien. Hun er redd for de lilla jentene i fjerde og kvisete gutter på sykkel og gamle damer som spør om veien helt plutselig. Alice har veldig god fantasi og bekymrer seg for det meste.
Så låser pappa Alice inne i bilen fordi han ikke vet at hun har gjemt seg der. Det blir mørkt når han lukker garasjedøra, og Alice begynner å høre skumle lyder. Det blir liksom natta, selv om det er ettermiddag. Tenk om hun må bli her i bilen for alltid?

«Alice Andersen» er første bok i Torun Lians nye serie om 8 år gamle Alice. Boka er illustrert av Øyvind Torseter.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2018

Format CD

Serie Alice Andersen (1)

Det er jeg igjen, tenker hun. Verdens mest innesluttede Alice. Lyst, rett, hår til skudrene og blå øyne, passelige tenner og passelig munn, men litt for liten nese med litt for mange fregner. I grunn.
Sånn går det når du ikke bestemmer hvordan du skal se ut selv, tenker hun. Du er bare nødt til å godta den du tilfeldigvis blir. Det er ikke alltid like enkelt, tenker hun.
Men hun prøver.

• "Reserveprinsesse Andersen" av Torun Lian
  • "Skogpiken Skjerv" av Kim Leine
  • "Den hvite døden" av Harald Rosenløw Eeg
  • "Mannen og de kranglesyke sønnene" av Anne B. Ragde
  • "Huden er guden - en hudlege forteller om kroppens største organ" av Jon Anders Halvorsen
  • "Hvor er lyset om vinteren? - da Sivert valgte å avslutte livet" av Tove Irene Langsveen
  • "Hjertet mitt hopper og ler" av Rose Lagercrantz
  • "Ta med deg døra når du går" av Gunnar Opstad