Alentejo blue

2007 Heftet

Denne romanen forteller historia om landsbyen Mamarrosa gjennom livene til de som bor der, og til de som er på gjennomreise. For noen, slik som Teresa, er det et sted som hun ønsker å rømme fra, for andre, som den dysfunksjonelle familien Potts, er det et sted hvor man rømmer til, for å unnslippe trøbbel. En engelsk turist gjør Mamarrosa til hovedpunktet i en drøm om et nytt liv, mens for et ungt, engelsk par, er dette stedet hvor drømmene deres blir knust.

Utgivelsesår 2007

Omtalt sted Portugal

Man kan reise både kort og langt i bøkenes verden. Fasinerende å se hvor mange spennende steder som dukker opp, allerede i titlene. Listen startet som en liten lek for meg selv. Men, så fikk jeg lyst til å dele den.

Jeg har vært på en fin fin ferie og det ble noen ( les: flere) bokinnkjøp. Jeg har handlet mye på salg, bruktbokhandel og lignende. Jeg bare MÅ fortelle at jeg har vært på en bruktbutikk som selgte tidens billigste bøker til den latterlige prisen 1 kr!!!:O. Ja du hørte riktig!!!. Eg synest nesten at det var nesten som å si indirekte at bøker er egentlig ingenting. Jeg kjøpte der Sjelens Herre og Arsenikktårnet til 2 kr:D. Jeg angrer,angrer, angrer på at jeg ikke kjøpte novellesamlingen La stå! av Ingvild Rishøi for bare 1 kr.

Her er skjønnlitterære bøker frå 2011, litt hulter til bulter pga.teknisk feil. Det var eit godt leseår.

• "På kjøkkenet" av Monica Ali
  • "Mister Sandman" av Barbara Gowdy