Alene naken

hvorfor er vi redd for å være oss selv?

av (forfatter) og Tor Sigbjørnsen (oppleser).

Cappelen Damm 2017 Lydfil

Hva er det som styrer våre handlinger? spør psykiater Tormod Huseby. Svaret er vår sterke frykt for å bli avvist av og utstøtt fra fellesskapet, mener han. For å unngå ensomheten griper vi til strategier som kan være uheldige for oss, men som der og da fremstår som det beste valget for at vi skal føle oss verdifulle. For skammen over å bli avvist kan være ødeleggende. Huseby deler i denne varme, rause og innsiktsfulle boken dyptgripende episoder fra sitt eget liv og en rekke historier om menneskers skam, sårbarhet og livssmerte. Han viser hvordan de greier å finne mot, trygghet og selvaksept og får et bedre liv. Han byr på refleksjoner over hvorfor vi er som vi er, hva som styrer valgene våre, og hvordan vi kan velge annerledes for å få et liv der vi tør å være oss selv fullt og helt. Husebys dype engasjement for og overbærenhet med sine medmennesker gjennomsyrer livsfortellingene han deler med oss, og gir håp for mennesker som strever - mennesker som deg og meg.

Format Lydfil

ISBN13 9788202581572

EAN 9788202581572

Alle har vi noen svake, umodne sider som blir særlig synlige under livskriser og ved annen motgang.

• "Påkledd i dusjen - ungdom og kropp" av Wenche Bjørnebekk
  • "En veldig kort historie om nesten alt" av Bill Bryson
  • "Det som ikke skulle skje - fortellinger om overgrep" av Gunnar Ringheim
  • "Hjertet mitt har ikke demens" av Audun Myskja
  • "Meningen med livet? - dialoger om tro" av Alf van der Hagen
  • "Kaci - min mamma" av Christina Five Berg
  • "Songbok for hesten - roman" av Arne Ruset
  • "Hverdagspsyk - hvorfor har jeg det sånn?" av Rebekka Th. Egeland
  • "Verdt å vite fra grunnskolens pensum - samfunnsfag, historie, geografi, naturfag, fysikk, kjemi, biologi" av Håvard Tjora
  • "Jeg er Ikaros - min vei tilbake til livet" av Heidi Køhn
  • "Alle mot én - en historie om mobbing, mot og styrke" av Ann Kristin Liland
  • "Renere liv - ren mat, naturlig skjønnhet, grønt hjem, økofashion" av Tina Holt