Aleksander den store

Samlaget 2020 E-bok

Sterkt om vald blant ungdom.

Alexander er 15 år. Han veks opp i eit anna land. Der bestemmer han seg for å ta igjen overfor skulens bølle. Men det går for langt. Rett etterpå må han og familien flytta til Noreg, til ei lita bygd, der mora kjem ifrå.

I det nye heimlandet blir Alexander peika ut som neste offer av ein mobbegjeng, leidd av Torve. Skal Alexander ta igjen, slik han gjorde sist? Kva vil skje då? Eller skal han finna ei anna løysing? For kva slags krefter ligg det eigentleg i hendene hans?

«Aleksander den store» er ein roman om migrasjon, utanforskap og vald blant ungdommar, om det å vera stolt og å stå opp for seg sjølv. Romanen fortel òg om korleis samhald og venskap kan vera med på å snu farlege tankar.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2020

Alexander (eller er det egentlig det han heter?) har store problemer med sinnet sitt.
Og han blir utvist fra skolen etter en alvorlig voldshendelse. Familien flytter til Norge og morens hjemsted. Det tar ikke lang tid før Aleksander igjen er i alvorlig trøbbel.

Jeg har problemer med å forstå hva forfatteren ønsker å formidle med denne boken. Han skraper bare så vidt i overflaten på det som skal være tema for boken. Karakterene er også merkelig endimensjonale. Vi kommer ikke under på huden noen av personene, ei heller Aleksander. Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan denne boken har blitt nominert til Uprisen når det finnes så mye annen god ungdomslitteratur.

En meget god ungdomsbok som jeg kommer til å bruke mye i undervisningen fremover.

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

• "Kom si, kom sa" av Eva Jensen
  • "Dobbeltgjengeren - Bok 1" av Scott Westerfeld