Alef

av (forfatter) og Grete Skevik (oversetter).

Bazar 2012 Innbundet

En åndelig krise fører forfatteren ut på en reise gjennom Afrika, Europa og ender i Asia. På denne reisen møter han den unge fiolinisten Hilal. Sammen lærer de om kjærlighet og tilgivelse, som gir dem mot til å overvinne livets uunngåelige utfordringer.

Forlag Bazar

Dessverre klarte jeg ikke å lese mer enn 30 sider av denne. Det var så mye "Gud" overalt, og ikke mye annet innhold. Kanskje den tar seg opp etterhvert, men det får jeg aldri vite.

Paulo er en av mine favoritter som har gitt meg mange gode leseropplevelser. Det er i grunnen godt å oppleve at ikke alt vokser inn i himmelen, at også han kan trå feil. Denne boken synes jeg ikke var av god gammeldags klasse. Litt spekulativ kansje, han som eldre mann på togtur med en yngre kvinne (jente). Språket virket også litt platt, plottet ikke helt etter min smak. For mye av : Den som elsker, ødelegger verken andre eller seg selv..

Efter Alkemisten har jag inte kunnat läsa någon bok av författaren utan att önska att han gjorde samma sak igen....Skrev om boken minst tio gånger som han gjorde med den. Det blir för mycket snack och för lite handling i alla andra böcker som jag har läst av honom, men den här läste jag ut i alla fall så den var väl av de bättre och fick en trea.

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Å leve er å eksperimentere, ikke å lure på meningen med det.

Helvete er å se seg tilbake i denne brøkdelen av et sekund og vite at vi har sløst bort en mulighet til å hedre livets mirakel. Himmelen er å kunne si: "Jeg har gjort noen feil, men jeg har ikke vært feig. Jeg har levd mitt liv og gjort det jeg skulle."

Is it possible to know something without ever having experienced it? Yes, but it will never truely be a part of you.

... det er ikke det du gjorde i ditt tidligere liv som virker inn på nåtiden. Det er det du gjør i nåtiden som frigjør fortiden og som følgelig vil forandre fremtiden.

Visit your soul, not your past.

Jeg har noen bøker i hylla som jeg ønsker å lese, og selvom det kommer nye bøker i løpet av et år som ofte overtar interessen min skal jeg ta tak i noen av skattene jeg allerede har. Også liker jeg lister veldig godt! Listen er en blanding av nytt og gammelt, stort og smått, norsk og utenlandsk. Det kommer til å bli et allsidig år! Jeg gler meg!

Bøker lest i sept 2013

• "Manuskriptet fra Accra" av Paulo Coelho