Akrash

krim

av (forfatter) og Tore Sand (gjendikter).

Vigmostad Bjørke 2017 Innbundet

Førstebetjent Axel Steen havner i vanskeligheter da sjefen hans, Jens Jessen, mottar et tips om at den russiske mafiaen har klart å infiltrere den danske politietaten. Jens Jessen begynner diskré å sirkle inn den såkalte muldvarpen, og sitter til slutt med en liste over fem mistenkte. En av disse personene er Axel Steen. Livsstilen hans, og den tette kontakten med Nørrebros gjengmiljø, gjør ham ekstra utsatt.

Axel Steen går til ytterligheter for å renvaske seg og redde omdømmet sitt. Og for sent går det opp for ham at en person som har stått ham nær, har en avgjørende rolle i saken.

«Jesper Steins kriminalromaner setter et skarpt lys på dagens Danmark på en måte som fortjener lesere langt utenfor hjemlandets grenser.» Gunnar Staalesen
«Enorm språklig og fortellermessig eleganse.» BT
«Jesper Stein overgår seg selv i sin tredje Nørrebro-krim. Den er velskrevet, velkomponert og voldsomt spennende.» Berlingske
«Den tredje krimromanen i serien om den hardkokte og selvdestruktive Axel Steen er intet mindre enn infamt spennende - og mesterlig skrevet.» Jyllands-Posten
«Umulig å legge fra seg.» Dagbladenes Bureau
«Jesper Stein serverer et flott dobbeltplot med både undercoverdramatikk, slåssing og rettssaksprosedyre. (...) Med Akrash har man nok et argument for å utnevne Jesper Stein til en av landets beste krimforfattere.» Politiken

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241914164