Aftermath

Piratforl. 2010 E-bok

Dette er den femte boken om Tom Falck. Freelancejournalist Hanne Sørensen finner provoserende stoff om Kosovo-krigen i papirene etter en avdød byråkrat. Da hun skriver en kronikk om saken, får hun anonyme mailer, som i sin tur fører henne til Orderudsaken. Da Hannes hus tre uker senere brenner ned, er det er ikke hennes lik som blir funnet i huset, men en tidligere UCK-soldat. Hanne er forsvunnet, og Tom Falck settes på saken.

Var Orderudsaken noe helt annet enn en gårdstvist? Og hva brukte Norge nesten to milliarder på i Kosovo like før NATO bombet Serbia? Frilansjournalist Ingeborg Sørensen har fått i oppdrag å skrive memoarene til en avdød byråkrat. I de etterlatte papirene hans finner hun stoff om Kosovokrigen som provoserer henne. Hun skriver en aviskronikk om saken. Det fører til at hun begynner å motta anonyme mailer. Via omveier fører mailene henne til en oppsiktsvekkende sannhet om Orderudsaken. Tre uker senere står Tom Falck og hans politikompis Kurt utenfor ruinene av frilansjournalistens bolig. I de forkullede husrestene finner de et lik. Liket er ikke Ingeborg, men en kosovo-albansk tidligere geriljasoldat. Ingeborg er forsvunnet. Tom Falck settes på saken: Hva gjør en tidligere UCK-soldat i et nedbrent hus på Byneset?

Forlag Piratforl.

Genre Agenter og spioner Krim