Aero

Fabula bok 1

av (forfatter) og Eirik Fevang (illustratør).

Panthera 2011 Heftet

Zhara mistet synet i en ulykke og har siden vært blind. En dag får hun synet tilbake av noen mystiske riddere som ikke hører hjemme i vår verden. Hun bestemmer seg for å finne ut hva de vil med henne, og havner plutselig i en annen verden med et oppdrag som vil forandre livet hennes.

Fabula - Aero er første bok i en fantasyserien Fabula. Dette er debutboken til 16 år gamle Astrid Luisa Niebuhr som er et stort skrivetalent. Bokens hovedperson, Zhara, er en blind jente som på mystisk vis får tilbake synet ved at det dukker på noen riddere. Etter hvert skjønner hun at disse ikke kan tilhøre vår verden. På en kveld forandrer livet seg for Zhara og hun har plutselig en stor byrde over seg.

Forlag Panthera

ISBN13 9788299819329

EAN 9788299819329

Serie Fabula (1)

Genre Fantasy

Denne boken er veldig bra! Jeg må bare klage på at den har noen skrivefeil, men de er enkle å se forbi. En veldig velutviklet historie, gleder meg til å lese flere bøker i denne serien!

Hver verden har sin historie, alle riker har sin blomstringstid og sin tid av mørke og elendighet. Alltid kommer det en ond hersker, en som sprer frykt og fortvilelse. Men alltid vinner det gode og menneskene har igjen fred. Natten blir alltid fulgt av dagen og solen jager mørke bort.

• "Fiji Kitsune - fra landet bak drømmer" av Kristine Oseth Gustavsen
  • "I dypet av en ruin" av Kristine Oseth Gustavsen