Adventure classics

av (forfatter), Jack London (forfatter), Walter Scott (forfatter), Robert Louis Stevenson (forfatter), Jonathan Swift (forfatter) og Jules Verne (forfatter).

Trident Press International 2002 Heftet

The count of Monte Cristo handler om sjømannen Edmond Dantès blir satt i fengsel på grunn av falske anklager om forræderi. Han kommer tilbake som Greven av Monte Cristo for å ta hevn. The call of the wild handler om hunden Buck som arbeider som sledehund i Canada i 1897. White fang handler om ulvungen Hvittann, som blir tatt til fange. Alle frykter ulven, helt til den en dag møter noen som både viser den vennlighet og som respekterer den. Ivanhoe handler om korsfarerridderen Ivanhoe som er villig til å gi sitt liv for at kong Richard Løvehjerte skal beholde makten i England. Treasure island handler om Jim Hawkins, den fattige sønnen til en engelsk vertshusholder, som har et skattekart som viser hvor sjørøverkaptein Flints store gullskatt ligger gjemt. Gulliver's travels er en satire over det engelske styresettet og forholdene i landet. Around the world in 80 days forteller om Fileas Fogg som forsøker å reise jorden rundt på 80 dager.

Forlag Trident Press International

Utgivelsesår 2002