Adultery

Bazar 2014 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Se på denne utgaven hos amazon.com Kjøp boka hos ark.no

This is the thought-provoking new novel from the international bestselling author whose words change lives. Linda knows she's lucky. Yet every morning when she opens her eyes to a so-called new day, she feels like closing them again. Her friends recommend medication. But Linda wants to feel more, not less. And so she embarks on an adventure as unexpected as it is daring, and which reawakens a side of her that she - respectable wife, loving mother, ambitious journalist - thought had disappeared. Even she can't predict what will happen next...

Forlag Bazar

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9780091958886

EAN 9780091958886

Omtalt sted Sveits

Det første som slår meg er at dette var utrolig overfladisk. Hovedpersonen er overfladisk, handlingen er overfladisk (og litt provoserende) og språket er overfladisk. Og det stemmer da virkelig ikke med det bildet som har blitt tegnet av Paulo Coelho, ikke slik jeg har fått det med meg. Jeg har inntrykk av at han nærmest er livsendrende i sin filosofi og sitt menneskesyn – så da er vel moralen i denne boka at hvis du har det veldig godt og trygt, men likevel kjeder deg litt og lurer på om det ikke er noe mer, så er det selvfølgelig helt greit å være litt utro mot mannen din og alt blir fint og flott og perfekt igjen. (Derav min kommentar om litt provoserende handling).
Men det er ikke mer provoserende enn at jeg ristet lett på hodet og kom på at hele historien er så overfladisk at man nærmest ikke kunne forevente noen dypere forklaring på utroskap… de eneste ordene med dybde, er hentet fra andre; forfattere/filosofer/Bibelen…

Jeg har ikke lest mye Coelho tidligere – Alkymisten selvsagt, (som jeg synes var oppskrytt, men med forbehold om at jeg personlig ikke klarte å forstå den dypere meningen), Veronica vil dø (den likte jeg) og Manuskriptet i Accra (som jeg ikke skjønte noen verdens ting av. Er ikke det en bok bare stappet full av forskjellige sitater og moralske historier?)… Ja, også har jeg lest Elleve minutter ser jeg når jeg leser tittelen bak på denne boka, men den husker jeg absolutt ingenting av (hva handlet den om?).

Så nei, denne boken ga meg overhodet ingenting – men lettlest var den heldigvis, så jeg trengte ikke å bruke så innmari lang tid på den.

Jeg som likte Alkymisten så godt, de siste bøkene til Coelho har skuffet

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Today I am a woman torn between the terror that everything might change and the equal terror that everything might carry on exactly the same for the rest of my days.

"Jeg er ikke det minste interresert i å være lykkelig. Jeg vil mye heller leve i lidenskap"

Everything we seek so enthusiastically before we reach adulthood - love, work, faith - turns into a burden too heavy to bear.

“Vi er ikke de vi egentlig vil være. Vi er de samfunnet vil at vi skal være. Vi er de foreldrene våre valgte at vi skulle være. Vi vil ikke skuffe noen og har et enormt behov for å bli elsket. Derfor kveler vi det beste i oss. Det som en gang var lyset i drømmene våre, blir sakte men sikkert til monsteret i marerittene. Det vil si, alt vi ikke har gjort, alle sjansene vi ikke tok.”

Her skal jeg legge inn bøkene jeg kan krysse av på listen etterhvert

• "Vi snakkes" av Laurie Frankel
  • "Spionen - roman" av Paulo Coelho
  • "Sannhetens løgner - roman" av Randy Susan Meyers
  • "Lille Vinge" av Cecilia Samartin
  • "Kanskje det ennå finnes en åpen plass i verden - roman" av Wencke Mühleisen
  • "Ikke vær så slem mot deg selv - en veiviser i det ufullkomne livet" av Per-Einar Binder
  • "Undringens makt - roman" av Ann Patchett
  • "Kjærlighet - utvalgte sitater" av Paulo Coelho