Adresse Oslo vest

Gyldendal 2007 Innbundet

Ektefellene Georg og Pia har begge krevende toppjobber. De har tre barn og venter et fjerde, men dette får dem ikke til å skru ned tempoet. Etter hvert begynner de likevel å lure på om det er verdt det, og om dette egentlig var det livet de lengtet etter. Georg har sine røtter i en arbeiderklassefamilie i Skien, og da Pia går tilbake til jobben etter bare noen ukers permisjon, lengter hun etter spedbarnet.

Skarpsynt og kjærlig folkelivsskildring fra beste Oslo Vest Georg er megler i toppklassen og Pia er i bank, høyt oppe i bank. Livet går i hundre, men det hender de får sett sine tre barn, og da er det ridning og bandy og ski og full fart. Nå venter de sitt fjerde, og så får Pia en enda høyere stilling, men noen ukers fødselspermisjon er tross alt helt tilstrekkelig. Og barna har bare godt av å lære selvstendighet. Det er et herlig liv, men det har vel sine omkostninger? Var det dette han ville, tenker Georg, som er arbeidergutt fra Skien. Var det dette hun ville, tenker Pia, som lengter etter spedbarnskroppen. Adresse Oslo Vest er en tett og livlig og svært, svært treffende fortelling om moderne turboliv. Ren heimstaddiktning fra Oslo Vest.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205354845