Adresse. Livet

Tiden 2021 E-bok

På vei hjem fra en filmfestival, støter den anerkjente regissøren Michael på den unge norske forfatteren V. Han har laget sin siste film, hun lider av skrivesperre.

I det siste har Michael begynt å lytte til magefølelsen og får for seg at det var meningen at de skulle treffes. Uten helt å vite hvorfor tilbyr han henne å bo hos ham, på den vakre spanske øya, slik at hun kan få ro til å skrive.

Gjennom et langt liv har han selv måttet forholde seg til de fleste aspekter ved det å skape, og ser for seg at han kan være som en slags mentor for henne. Der han imidlertid ikke har forutsett er hvilke følelser som oppstår i ham i det som skal være den rolige, tilbaketrukne avslutningen på et rikt, om enn ensomt liv.

Han kan heller ikke vite at relasjonen til den unge forfatteren kan få ham til å revurdere forestillingene han har om seg selv.

Adresse. Livet. er en rik roman om kunst, moral, vennskap og kjærlighet. Romanen har dessuten et helt eget tempo, som gir leseren en følelse av å tilbringe tid på et rolig sted i svært stimulerende selskap.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2021

Omtalt sted Spania

Jeg elsket Du kan ikke skylde på rever, av Hilde Lindset. Derfor ble jeg så skuffet over denne her. Skulle ikke tro det var samme person som hadde skrevet de to bøkene. Tenkte jeg.