Abortlegens datter

av (forfatter) og Thor Dag Halvorsen (oversetter).

Damm 2007 Innbundet

Megans mor, en abortlege med mange fiender, blir funnet druknet. Nå har Megan bare faren igjen, men han er mistenkt for drapet på hennes mor. Men det er flere i familiens omgangskrets som har noe å skjule. Også andre i den lille byen bærer på mørke hemmeligheter. Megan befinner seg i et følelsesmessig kaos, og midt i det hele møter hun kjærligheten.

"Megan," sa faren. Megan stanset. Det var noe dystert og skremmende i stemmen hans som fikk hjertet til å hoppe over et slag. Det var den samme stemmen han hadde brukt for ti år siden, da han hadde ringt henne på sommerleiren og fortalt om Ben.
"Megan," begynte han ...
Det var slik Megan fikk vite at moren, Diana Duprey, var blitt funnet flytende, med ansiktet ned, i sitt eget svømmebasseng. Diana var en omstridt abortlege med mange fiender, men hvem ville gå til det skrittet å drepe henne?
Riktignok var hun en sta og bråsint dame, og hadde samme morgen kranglet høylytt med sin mann og senere under frokosten hatt en opprivende samtale med Megan, men det var ikke noe unormalt i den lille familien. Alle tre slet de fortsatt medtapet av en sønn og bror for ti år siden. Nå har Megan bare faren
igjen. Men forholdet dem i mellom er vanskelig og blir helt umulig da det går opp for Megan at politiet mener det er faren som står bak drapet.
Men det er flere personer i familiens omgangskrets som har noe å skjule - deriblant byens frittalende prest og Megans ekskjæreste som la skylden på Diana for at datteren ikke ville ha noe mer med ham å gjøre. Også andre i den lille byen bærer på hemmeligheter, mørke hemmeligheter som de for enhver pris vil verne om.
Megan befinner seg i et følelsesmessig kaos og vet ikke hva hun skal tro eller mene, og midt i det hele møter hun kjærligheten. Den med stor K.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2007