Abel Ek

en statsråds død

kriminalroman

Juritzen forlag 2006 Innbundet

Abel er 34 år, nesten to meter høy og tidligere elitesoldat med opplæring som profesjonell drapsmann for den norske stat. Nylig sparket fra jobben som journalist og forlatt av kjæresten. Nå er Abel privatetterforsker for en av Norges rikeste kvinner. Han må bevise at hennes far statsråden ikke begikk selvmord. Abel trekkes inn i en sak der menneskesmugling har forgreninger langt inn i det offentlige. Dette er den første boka om Abel.

Med all sin eksplosive hurtighet snurret Abel rundt samtidig som han slo armen til Arvid unna med et susende håndkantslag. Han kjente at ben brakk, samtidig som skuddet gikk av og Bente Figen hylte, men de fysiske lovene gjaldt også for Arvid. Verken han eller noen andre kunne ha rukket å trykke av kvikt nok til å treffe Abel i bevegelsen. Abel visste det og stolte på det, for sånt hadde han lært grundig før i tiden. Munningsblaffet nappet riktignok i skjorten hans, men kulen forsvant til himmels. Så landet den høyre knyttneven hans midt i ansiktet til Arvid og knuste nesen. Norges nye krimhelt heter Abel Ek. 34 år, nesten to meter høy og tidligere elitesoldat med opplæring som profesjonell drapsmann for den norske stat. Nylig sparket fra jobben som journalist og forlatt av kjæresten. Nå er Abel privatetterforsker for en av Norges rikeste kvinner. Oppdrag: Å bevise at hennes far statsråden ikke begikk selvmord. Første bok i serien om Abel Ek er en actionfylt kriminalroman med et overraskende og dramatisk plott. Abel Ek trekkes inn i en sak der menneskesmugling har forgreninger langt inn i det offentlige. Dette er krim for mannfolk. Kvinner får lese i smug ... Rune Angell-Jacobsen har solgt over en million bøker i Norge. Han debuterte hos Cappelen i 1978 med krimromanen "SAS-fly kapret". Den ble etterfulgt av "Døden er hvit". For Schibsted Forlagene har han utgitt suksess-serien "Amerika" på hele 52 bøker, og serien "Sara Vakker". Rune Angell-Jacobsen er født i Florø i 1947 og bor nå i Bjugn. Han er tidligere oberstløytnant i Luftforsvaret, hvor han i flere år jobbet som etterretningsoffiser. Han var også våpen- og sprengningsekspert, og har fått opplæring innen militær nærkamp.

Forlag Juritzen forlag

Utgivelsesår 2006

Serie Abel Eik (1)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Oslo Hedmark

Ble hekta på Abel Ek. Enkel, lettlest og spennende.

Herlig! takker for å få anbefalt denne . digger Abel! :-) lett å lese, spennende krim.

• "Dødelig komplott" av Rune Angell-Jacobsen
  • "Marokkaneren" av Rune Angell-Jacobsen