Indre stillhet

å leve mindfulness

den åndelige dimensjonen i mindfulness

Arneberg Forlag 2013 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO

Denne boken handler om mindfulness som. livsprosjekt. Det er et forsøk fra forfatteren å formidle hvordan mindulness er noe mer enn bare å få det litt bedre. Hensikten med boken er å klargjøre det åndelige aspektet ved mindfulness, det vil si det i mennesket som går utover kropp og psyke. Forfatteren belyser dette gjennom sin egen livshistorie.

Forlag Arneberg Forlag

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788282200639

EAN 9788282200639

Mindfulness handler om det evige og ikke det timelige, og da kan tiden blåse rundt evigheten.

Mindfulness er det som er vitne til vindene, og selv er uberørt.

Så lenge det er viktig å være noe, finnes det ingen selv-verdi. Da gir vi ingen verdi til selvet. Vi gir kun verdi til rollene. Når selv-verdien går tapt, blir selv-tilliten viktig. Da må vi gå på kurs for å lære å elske oss selv som vi er. Det kan til og med hende at vi blir stående foran speilet å affirmere oss selv: "Du er bra nok", "Du er en vinner", "Du kan gjøre det" og lignende. Fra et mindfulness-perspektiv er dette intet mindre enn en tragedie. Du kunne like gjerne brukt tid på å prøve å plante poteter i løse luften. Det er umulig. Den virkelige selv-verdien, den som gir fred, er i ditt indre, og den har ingenting å gjøre med å lykkes. Så lenge det finnes en vinner, finnes det en taper. Det gir selvfølgelig en god følelse når vi lykkes; vi får en god følelse av oss selv, men det varer ikke. Vi lever i selv-tillitens tid, og det holder på å ta knekken på oss.

Jeg leste 245 bøker i 2014.

Her er mine 43 favoritter blant dem.

Rangeringen er tilfeldig, etter når de ble lest.