Å drepe en drage

Oktober 2007 Heftet

Else Hammer får en dag en telefon fra politiet om at sønnen hennes er død. Hun legger seg ned på en benk i Slottsparken, og blir siden innlagt på psykiatrisk klinikk. Der ligger hun i sengen og tenker tilbake på tragedien som nettopp har rammet henne.

En dag får Else Hammer en telefon fra politiet om at den eneste sønnen hennes er død. Vi følger henne i dagene umiddelbart etter at hun har fått denne meldingen hun legger seg ned på en benk i Slottsparken, og blir siden innlagt på psykiatrisk klinikk. Fortellingen om Else danner et portrett av et ensomt menneske som forsøker å få et grep om sitt eget liv, og slik handler romanen ikke bare om hjelpeløshet, men også om å kunne hente frem håp i en håpløs situasjon.

Forlag Oktober

Utgivelsesår 2007

Serie Oktober pocket

Og du? Er du på vei? Klart jeg er på vei, sa jeg, hvem er ikke på vei? Mannen humret, sa at det var sant, at vi alle var på vei til et eller annet, selv de som ikke er på vei, er jo på vei til det, sa han.

• "Markarian - roman" av Nils Gullak Horvei
  • "Som om jeg ikke fantes" av Slavenka Drakulic