Å bekjempe kroniske smerter

av (forfatter), Helen Macdonald (forfatter), Catherine Carus (forfatter), Hazel Howden-Leach (forfatter) og Petter Røen (oversetter).

Tapir akademisk forlag 2011 Heftet

Boken egner seg for personer som må lære seg å leve med kroniske smerter, og som ønsker å håndtere hverdagen på en bedre måte. Den beskriver bl.a. hvordan man kan løse problemer i hverdagen, mestre ukonstruktiv tankemønstre og hvordan man kan bruke avslapningsteknikker. Med ordliste.

Kroniske smerter påvirker alle sider ved livet og menneskene rundt deg. Målet med denne boken er å gi deg en bedre forståelse av smertene og hvordan de påvirker kroppen din, og du vil få hjelp til å utforske forskjellige medisinske undersøkelses- og behandlingsmetoder. Boken beskriver hvordan du kan justere aktivitetsnivået ditt og løse problemer i hverdagen, hvordan du kan mestre humørsvingninger og ukonstruktive tankemønstre, og hvordan du kan bekjempe søvnproblemer og bruke avslapningsteknikker.
Boken egner seg for personer som - må lære seg å takle problemer med kroniske smerter, og som ønsker å håndtere hverdagen på en sikrere og bedre måte - ønsker å være så sunne og aktive som mulig, selv om de har smerter - ønsker hjelp mens de venter på å få smertene undersøkt eller behandlet, eller etter at dette er gjort - har oppdaget at det ikke finnes flere medisinske behandlingsmetoder som vil kunne hjelpe - er åpne for å bruke skrevne selvhjelpsmetoder, enten alene eller med støtte fra andre.

Forlag Tapir akademisk forlag

ISBN13 9788251927154

EAN 9788251927154

Serie En selvhjelpsguide basert på kognitiv atferdsterapi