A walk to remember

Warner Books 2006 Heftet

Året er 1958 og Landon Carter er sytten år gammel. Han har gått ut med et par jenter og vært forelsket en gang allerede. Den siste jenta i landsbyen han hadde trodd han kunne falle for er prestens datter, Jamie Sullivan. Hun har alltid Bibelen i skoleveska og tar seg av sin far, som er enkemann. Tilfeldighetene gjør at Landon blir Jamies partner på en dansetilstelning, og han får en ny innsikt i menneskelige følelser som leder ham til å ta en overraskende beslutning.

Forlag Warner Books

Utgivelsesår 2006

Den var bare så rørende, at jeg må gi den toppkarakter. Enkel historie å følge, men den rører deg virkelig, og gir leseren noe å tenke på....., både underveis, og når den er lukket og satt i bokhyllen, ferdig lest.

Det var egentlig et stykke som var skrevet av Hegbert Sullivan,en prest som hadde arbeidet i kirken siden Moses delte Rødehavet og passerte gjennom det.

Sommerens ferie langs østkysten må ha et litterært følge. Kanskje ikke bare med klassiske «on the road»-bøker, men med litterære smakebiter fra hver stat vi besøker. Ruten går gjennom følgende stater:
- New York
- Tennessee
- South Carolina
- Georgia
- Florida

Dette er bøkene som det er blitt laget film av og som eg synest ikkje har ødelagt heile innholdet.
Har lært temmelig fort at ein må sjå filmen først, før eg les boka. Les eg boka først så har eg sjølv meininger om korleis filmen skal vere. Veldig skuffa når det viser seg at akkurat den beste scena, i mine auger, ikkje er med :)

• "The Last Song" av Nicholas Sparks
  • "Nights in Rodanthe" av Nicholas Sparks