A most wanted man

2014 Heftet

A half-starved young Russian man in a long black overcoat is smuggled into Hamburg at dead of night. He has an improbable amount of cash secreted in a purse round his neck. He is a devout Muslim. Or is he? He says his name is Issa. Annabel, an idealistic young German civil rights lawyer, determines to save Issa from deportation. Soon her client's survival becomes more important to her than her own career. In pursuit of Issa's mysterious past, she confronts the incongruous Tommy Brue, the sixty-year-old scion of Brue Freres, a failing British bank based in Hamburg. A triangle of impossible loves is born. Meanwhile, scenting a sure kill in the so-called War on Terror, the spies of three nations converge upon the innocents. Poignant, compassionate, peopled with characters the reader never wants to let go, A MOST WANTED MAN is alive with humour, yet prickles with tension until the last heart-stopping page. It is also a work of deep humanity, and uncommon relevance to our times.

Utgivelsesår 2014

Genre Agenter og spioner Thrillere

Spionroman med mange sidespor

Lettlest, men med for mange trivielle sidespor til å være spennende før helt mot slutten. Det hjelper ikke at Le Carré hevder å ha forankret historien om den forfulgte tsjetsjeneren i faktiske forhold. Styr unna!

En annen kvinne ville kanskje byttet ut det antikverte fornavnet med en nyere modell. Men ikke Erna.

• "En liten by i Tyskland" av John Le Carré
  • "En morder gjenoppstår" av Craig Russell