thriller

av (forfatter) og Tara Ishizuka Hassel (oversetter).

Kagge 2019 Innbundet

Marerittet ingen forelder kan utholde. Saken ingen etterforsker kan løse. Tvisten ingen leser kan forutse.

I fem lange januardager i 1989 satt foreldrene til en syv år gammel skolejente utenfor Tokyo og lyttet til kravene fra datterens kidnapper. De skulle aldri igjen se datteren I live.

I de fjorten årene som fulgte har det japanske folk lyttet til politiets unnskyldninger. Folket skulle aldri glemme den slurvete etterforskningen som ble kjent som «seks fire». De skulle aldri tilgi myndighetene deres fiasko.
I en uke mot slutten av 2002 oppdager politiets pressetalsmann et misforhold i den snart foreldede saken. Han kunne aldri ha forestilt seg det han snart skal avdekke. Han ville aldri ha undersøkt hvis han visste hva han skulle finne.

«Kafka møter Stieg Larsson.» DER SPIEGEL
«En mektig kriminalroman og en fascinerende fortelling om det moderne Japan.» THE GUARDIAN
«Et overveldende og imponerende arbeid som viser at også en kriminalroman kan være stor litteratur.» THE INDEPENDENT

Forlag Kagge

Genre Krim

Omtalt sted Japan

Inside everyone is unlimited potential. People might work for you, but that doesn't mean their emotions are any less valid.

The smallest paths are still paths.

• "Savnet" av Michael Katz Krefeld
  • "Vuggesang" av Leïla Slimani
  • "Før stormen" av Michael Katz Krefeld
  • "Koke bjørn - roman" av Mikael Niemi
  • "Stalpi - roman" av Stefan Spjut
  • "En sang for druknede sjeler" av Bernard Minier
  • "1793" av Niklas Natt och Dag
  • "Fuglekikkeren" av William Shaw
  • "Jenta uten hud" av Mads Peder Nordbo
  • "Den danske borgerkrig 2018-24" av Kaspar Colling Nielsen