5G - og vår trådløse virkelighet

høyt spill med helse og miljø

bevis og referansesamling med forklaringer for jurister, medisinere, biologer, fysikere, gravejournalister, miljøvernere og andre interesserte

av (redaktør), Else Nordhagen (redaktør), Else Nordhagen (oversetter) og Einar Flydal (oversetter).

Z-forlag 2019 Innbundet

1 bokelsker følger dette verket.

Radiobølgene som treffer oss fra mobiler, WiFi, smartmålere og andre strålekilder vi omgir oss med, er nå blitt ufattelig mye sterkere enn den naturlige bakgrunnsstrålingen. De er dessuten laget slik at de forstyrrer grunnleggende livsprosesser, selv når de er svakere. Mennesker, dyr, fugler, insekter og planter er skapt for å tåle og utnytte elektromagnetiske bølger, men ikke slike. Med 5G-teknologiene tar vi nok et betydelig skritt i retning av å ødelegge forutsetningene for liv på Jorda.

Juss må bygge på korrekt forståelse av faktum. Denne boka gir jurister verdifull innsikt i de fysiske og biologiske mekanismene som vi må kjenne for å ha trygg grunn under føttene. Her har vi fått et viktig bidrag til saker der stråling, helse og miljø er i fokus."
Erling Grimstad, advokat

5G-visjonen handler om å være oppkoplet overalt alltid. Denne boka viser oss at teknologiene som skal brukes, vil forsterke de miljøskadene vi ser alt i dag fra menneskeskapte mikrobølger. Det ser vi er dramatisk."
Jan Erling Wasmuth, biolog, miljøsjef i Bodø kommune

Forlag Z-forlag

5G : Biofarlig stråling i ny høyere potens

Emnet foreleses på Youtube direktesendt lørdag:

Sendingen starter ca. kl. 11:10, les detaljer her >

Elektromagnetisk strålingsstøy fra bl.a. tele-dekning
erkjennes idag som en reell skadelig miljøgift,
notat her >

Endel tidligere omtaler av emnet her :>

-bokomslag-