5:2-dietten

deilige oppskrifter, tradisjonelle norske råvarer og utallige råd og tips til hva du kan spise

av (forfatter) og Kjell Ove Storvik (illustratør).

Kagge 2014 Innbundet

5:2-dietten skiller seg fra alle andre dietter ved at den ikke legger noen føringer på hva du spiser. 5:2-dietten handler om når du spiser, og hvor mye, men bare et par dager i uken. Resten av tiden kan du spise som du pleier.

Nøkkelen til 5:2-dietten er fasting, eller rettere sagt
begrenset kaloriinntak. Periodisk kort faste (PKF) inkluderer alt fra å hoppe over et måltid eller to, til et par dager nå og da. Du kan velge å ikke spise i det hele tatt, eller innta maks 5-600 kalorier i løpet av et døgn. Det siste kalles kalorirestriksjon, og har omtrent den samme helseeffekten som full faste.

Men hva skal man spise på fastedagene? Her får du de ultimate oppskriftene på retter med riktig antall kalorier. Her er mange oppskrifter på velsmakende og nydelige matretter du kan spise på fastedagene. Boka inneholder også en 4 ukers-planlegger. Gå ned i vekt lekende lett med 5:2-dietten!

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2014