48 rue Defacqz

av (forfatter) og Hanne Ørstavik (oppleser).

Lydbokforlaget 2009 CD

Rakel og Paul er tvillinger, maler og arkitekt, de bor i 48 rue Defacqz, de arbeider og kommer seg gjennom dagene, likevel lever de i en tilstand av tidløs uvirkelighet. Hva er det som er virkelig, og hvordan kan man komme nær det levende i seg?

Rakel og Paul er tvillinger, maler og arkitekt, de bor i 48 rue Defacqz, de arbeider og kommer seg gjennom dagene, likevel lever de i en tilstand av tidløs uvirkelighet. Samtidig er jo noe virkelig, men hva, og hvordan? Hvordan komme nær det levende i seg? Samuel finnes, med varme i hendene. Og det kommer en ung kvinne, som står utenfor huset, som ikke går. 48 rue Defacqz er en roman om kunst og arkitektur, om form og pust og kjærlighet.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2009

Format CD

Forakt. Paul vet at det er ordet. Det er ordet for det som er i blikket til faaen når han ser på ham der i steinbruddet. Da han kommer mot ham med hjelmen. Da faren kommer nærmere og mot ham der over grusen med den hvite hjelmen i hånden. Den hvite hjelmen og det hvite lyset og det blikket som knuser ham, som maler ham ned i bakken i det hvite steinstøvet, Ned i bakken, ned i ingenting, vekk.

Her har du dei finaste bokomslaga eg veit om.

• "Kallet - romanen - roman" av Hanne Ørstavik
  • "Hyenene - roman" av Hanne Ørstavik
  • "Helioskatastrofen" av Linda Boström Knausgård
  • "Ramstein pensionat" av Sigrid Sørumgård Botheim
  • "Det finnes en stor åpen plass i Bordeaux" av Hanne Ørstavik
  • "Presens maskin - roman" av Gunnhild Øyehaug
  • "Renselse - romanen om Jakob Malde den ved Gud evig forbundne for verden alltid tapte, sett, elsket, aktet" av Tore Renberg
  • "Like sant som jeg er virkelig" av Hanne Ørstavik
  • "Fra vinterarkivene - roman" av Merethe Lindstrøm