21 tanker for det 21. århundre

av (forfatter) og Lene Stokseth (oversetter).

Bazar 2018 Innbundet

Hvordan kan vi beskytte oss mot atomkrig, økologisk omveltning og teknologisk oppløsning? Hva kan vi gjøre med epidemien av "fake news" eller trussel om terrorisme? Hva skal vi lære barna våre?

Yuval Noah Harari tar oss med på en fascinerende reise gjennom dagens mest påtrengende spørsmål. Den røde tråden i hans nye bok, 21 tanker for det 21. århundre, er hvordan vi skal bevare vårt kollektive og individuelle fokus i møte med konstant og forvirrende forandring. Er vi fremdeles i stand til å forstå den verdenen vi har skapt?

Forlag Bazar

ISBN13 9788202586997

EAN 9788202586997

• "Jenteloven - feministisk førstehjelp" av Ulrikke Falch
  • "Homo deus - a brief history of tomorrow" av Yuval Noah Harari
  • "Informasjonen - roman" av Bår Stenvik
  • "Gjør ingen skade - fortellinger om liv, død og hjernekirurgi" av Henry Marsh
  • "Folket, det er meg - den europeiske høyrepopulismens vekst og framtid" av Simen Ekern
  • "Verdt å vite fra grunnskolens pensum - samfunnsfag, historie, geografi, naturfag, fysikk, kjemi, biologi" av Håvard Tjora
  • "Vår utrolige hjerne - en nervepirrende fortelling om vår dynamiske og formbare hjerne" av Johan Norberg
  • "Natur - hva skal vi med den?" av Dag O. Hessen
  • "Reality is not what it seems - the journey to quantum gravity" av Carlo Rovelli
  • "Homo Deus - A Brief History of Tomorrow" av Yuval Noah Harari
  • "I himmelens tjeneste - roman" av Atle Næss
  • "David og Goliat - underdogs, tapere og kunsten å nedlegge kjemper" av Malcolm Gladwell