17 bud for et grenseløst lykkelig liv

selvskreven roman

Omnipax 2009 Innbundet

Viktor Vilhelm Valentin er 16, og er så vanlig at han har problemer med å kjenne seg igjen på bilder. Han bor under trappa på Lykkelunden Humanistiske Profesjonsskole. Viktor er tvangsinnmeldt for å komme bort fra trollmannsrock og annet som hans mor er redd for. Plutselig dukker det opp et håp. Det handler om frihet, og om de 17 budene Viktor mener du trenger for å klare deg i livet.

Viktor Vilhelm Valentin er 16, og er så vanlig at han har problemer med å kjenne seg igjen på bilder. Mandag den 24. november bråvåkner han og setter seg opp i senga. Kjøtter hånda inn i trappetrinnet over hodet sitt idet han strekker seg, og husker at han bor under ei trapp. Er det sånn livet skal være? Og hvor meningsløst er ikke livet for en fyr som heller vil lire trollmannsrock enn å gå på en skole hvor onkel er rektor og mor er lektor? Lykkelund Humanistiske Profesjonsskole er et h... MØ! av en skole. Men plutselig dukker det opp et håp! Og Viktor bestemmer seg for å lage ei liste med de nødvendige 17 budene du trenger for å klare deg i livet. Kanskje handler det om friheten -- hva nå det er? Eller om å finne den jenta som er en blanding av Hermione og BatGirl? Eller om å digge trollmannsrock? Eller kanskje det bare handler om hvor hardt det er å bo under ei trapp. Jon Ewo, i uforliknelig stil, leker med sjangere og utfordrer leserens evne til å leke med.

Forlag Omnipax

Utgivelsesår 2009

• "Svart, og cirka hvitt - en fortelling om urett" av Jon Ewo
  • "Havfruer svømmer i mai - roman" av Jon Ewo
  • "XXL - en maksimalistisk roman om livet, kjærligheten og den store gjedda" av Jon Ewo
  • "Jeg var 16 da jeg forsto hva en mann må gjøre" av Jon Ewo
  • "De dødes hus" av Heine T. Bakkeid
  • "Svarte-Mathilda III" av Tor Arve Røssland
  • "Respekt" av Jon Ewo
  • "Du kjenner meg ikke" av David Klass
  • "Bandet mitt spiller ikke progrock" av Liv Eirill Evensen
  • "Kunsten å være kreativ" av Neil Gaiman
  • "Dødsreisen - ungdomsroman" av Caterina Cattaneo
  • "Jobben min er å tette hullene i tilværelsen - håndholdt roman for unge voksne" av Jon Ewo