13 Little Blue Envelopes

HarperCollins Children's Books 2009 Paperback

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Forlag HarperCollins Children's Books

Utgivelsesår 2009

Format Paperback

ISBN13 9780007319909

Jeg hørte denne boken på Storytel og dessverre falt ikke hun som leste boken i smak hos meg. Jeg tror boken kunne ha vært bedre om jeg leste den selv.

Boken handler om Ginny som mottar 13 konvolutter fra sin døde tante. Hun får ikke lov å åpne alle på en gang, hun må først åpne den ene og gjøre det som står der før hun åpner neste. Så Ginny drar ut på et eventyr som gjør at hun blir bedre kjent med tanten sin gjennom å oppleve og besøke steder der hennes tante har vært og bodd.

Jeg syns boken var veldig interessant og handlingen ligner ikke noe særlig på noe jeg har lest før så det var kjekt. Som jeg skrev over så syns jeg at personen som leste var irriterende til tider spesielt når hun leste med britisk dialekt, og hun fikk manne-stemmene til å høres ut som alle var sinte og skrek så det var ikke behagelig å høre på, men igjen det har ikke noe med selve boken å gjøre.
Handlingen var ganske spennende og Ginny fikk oppleve veldig mange nye ting, hun var ikke alltid så heldig, men som regel gikk ting fint.

• "Alt jeg vil er å kysse deg" av Charlotte Glaser Munch
  • "Pretties" av Scott Westerfeld