100 umistelige ting

av (forfatter) og Bente Rannveig Hansen (oversetter).

Bazar 2018 E-bok

Forlag Bazar

Utgivelsesår 2018

ISBN13 9788202584061

EAN 9788202584061

Omtalt sted England

Ja, hva skal man si om denne. Ideen er god og dama kan skrive, ingen tvil om det. Men, jeg føler hun prøver for hardt. Knapt nok et tema hun ikke er innom i løpet av boken. Det ble rett og slett for mye.

Jeg likte denne boken.. Syns den "holdt" hele veien inn. Gode beskrivelser og gode stemninger og troverdige karakterer..

En meget klok bok. Dillon putter mye av seg selv i bøkene sine, og det merkes. Det er en del selvoppnådd visdom som skinner fra sidene. Visdom som gjør at boken ikke bare er en søt roman, men noe til ettertanke og, kanskje, etterfølgelse.

Noen har beskyldt Dillon for å putte litt vel mye i denne ene romanen, men det følte ikke jeg. Er ikke livet slik? Er det ikke slik at man møter på litt av alt i løpet av et liv? Og summen av alle disse møtene eller hendelsene er nettopp det som gjør oss oss? Og når man skal gå gjennom alt det i løpet av noen skarve sider, så føles det kanskje litt mye? For noen tydeligvis, men ikke for meg. Jeg fant historien meget troverdig.

For full anmeldelse, se: Edge of a Word: 100 umistelige ting

En varm og oppmuntrende feelgood-roman om å gjøre en omstart i livet.

Hovedpersonen Gina har vært gjennom en tøff tid og nå ønsker hun en ny start. I beste Kondo-stil bestemmer hun seg for å forenkle livet ved å gi bort alt hun eier, bortsett fra 100 ting som betyr noe spesielt for henne. Men så snart hun gir bort noe, ser hun at noe nytt dukker opp. Hun selger en sykkel … og får en hund. Og når ektemannen forlater henne, tar det ikke lang tid før hun blir forelsket igjen. Hun oppdager at når du har mistet nesten alt, forstår du hva som er viktig. Men spørsmålet er om det noen gang er det du forventer? 100 umistelige ting er en samtidshistorie det er lett å kjenne seg igjen i et univers som man ønsker å være en del av.
Les hele omtalen her

«Det har ingen hensikt å evaluere beslutninger du tok før i tiden ut fra det perspektivet du har i dag.»

Bøker jeg har lest i 2020

• "Leksjoner i kjærlighet" av Lucy Dillon