100 tak med hårbørsten før sengetid

av (forfatter) og Astrid Nordang (oversetter).

Damm 2006 Heftet

Det unge og troskyldige møter det voksne og brutale i denne dagbokromanen. Vi møter Melissa som skildrer sine seksuelle erfaringer åpenhjertig og uten filter. Handlingen utspiller seg fra juli 2000 til august 2002 og i denne tiden går Melissa fra å være en seksuelt uerfaren 14-åring til å bli en dreven seksuell aktør.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788204127990

EAN 9788204127990

Genre Erotikk

Nysgjerrighet er et tegn på intelligens.

Byen er som en vakker, fascinerende kvinne med dype, triste øyne som borer seg inn i sjelen din.

En prinsesse, som mor pleier å si, så vakker at selv drømmene vil stjele henne.

Noen ganger kan ubehagelige situasjoner, problemer eller vanskeligheter gi nye muligheter for vekst; det hender ofte at det dypt inne i problemets hjerte skinner en verdifull juvel. Derfor er det lurt å ønske det ubehagelige og vanskelige velkommen.

Under denne gaten renner det en elv, skjult av vulkansk stein. Den renner lydløst og usynlig, akkurat som tankene mine – stille og forsiktige, omhyggelig gjemt under panseret mitt.

Det er sikkert flere enn meg som har lagt merke til den voksende tendensen mot lengre titler i moderne samtidslitteratur. I denne listen har jeg samlet sammen de mest poetiske, nye som eldre. Og i tråd med temaet er listen også ganske lang.

Bøker som drar deg med utenfor alfarvei, vel verdt en utflukt. Erotikken er tilstede, men pornografien er nok vel så betegnende. Og, må det vedgås, det som er bortenfor der... nedenfor stupet. Bøkene kan leses som en spennende inngang til irrganger i menneskes sinn og beretninger om usedvanlige erfaringer, eller som et filosofisk forsvar av frihet og retten til selvbestemmelse...

• "En callgirls intime betroelser" av Belle De Jour
  • "Venus i pels" av Leopold von Sacher-Masoch