100% positiv problemløsning

av (forfatter) og Siri Linnerud (forfatter).

Canis 2011 Innbundet

Denne boken handler om hvordan man kan jobbe med problemhunder. Den gir løsninger på årsaken til problemene, og presenterer metoder som tar utgangspunkt i å gjøre hunden trygg og lydig. Den omhandler også forebyggende tiltak. Boken er beregnet på både hundeeiere og instruktører. Med litteraturliste.

Dette er oppfølgeren til suksessboka "100% positiv hverdagslydighet". I denne nye boka av Arne Aarrestad og Siri Linnerud lærer du hvordan du jobber 100% positivt for å finne gode løsninger for problemhunden. Å jobbe med problemhunder, det vil si hunder som er redde, aggressive, har store lydighetsproblemer eller bare generelt oppleves som et problem av eier eller omgivelser, kan være krevende. I denne boken finner du løsninger på årsaken til problemene. Metodene har som utgangspunkt i tillegg til å fjerne problemene å gjøre hunden trygg, lydig og utvikle et godt forhold mellom hund og eier. En viktig del av boken omhandler forebyggende tiltak, noe som gjør boken verdifull for alle hundeeiere Denne boka er derfor et kjærkomment alternativ for alle som er glade i hunder. Både hundeeiere som opplever problemer med sin egen hund, og instruktører som underviser andre hundeeiere vil ha stor nytte av denne boka. Når du klarer å fokusere på hva hunden skal gjøre, i stedet for hva den ikke skal gjøre, er du godt i gang. Da vil du bli i stand til å finne gode løsninger som fungerer på lang sikt, og som ikke minst gjør livet bedre både for hunden og deg.

Forlag Canis

• "Lydighetstrening i teori og praksis - fra grunnferdigheter til konkurranse" av Cecilie Køste
  • "Hverdagslydighet fra valp til voksen" av Arne Aarrestad
  • "På talefot med hunden - de dempende signalene" av Turid Rugaas