10 år med kronprinsparet

jubileumsbok

Aller 2011 Innbundet

Gjennom tekst og bilder gir boka et innblikk i det norske kronprinsparets liv, fra bryllupet i 2001 og fram til i dag.

Presis klokken 17.00 lørdag 25. August 2001 sto Mette-Marit Tjessem Høiby og kronprins Haakon sammen på den røde løperen foran Domkirken. Det skulle bli starten på en eventyrlig kveld og et helt nytt liv. I flere måneder hadde det vært hissige diskusjoner og debatter om monarkiets fremtid. Kunne monarkiet overleve med så mye alminnelighet? Hendelsene på ettermiddagen og kvelden 25. august fungerte på finurlig vis som et viskelær. Dette er historien om even.tyrbryllupet, det nye livet, kjærligheten og alvoret En del av inntektene ved denne bokutgivelsen vil gå til Kronprinsparets Humanitære Fond.

Forlag Aller

Omtalt person Haakon Magnus Mette-Marit

På baksiden av boka og på side 4 - på motsatt side for Innhold - er ISBN: 978-82-8268-394-4 Omslag: Sølve Sundsbø/Det kongelige hoff - © Aller Forlag 2011 Tekst: Elsebeth Danielsen er journalist og har i flere år arbeidet som reportasjeleder og reporter i magasinet HENNE.

• "Sluk - roman" av Lars Saabye Christensen
  • "Idas dans - en mors beretning" av Gunnhild Corwin