Vinterdrømmer

Cappelen Damm 2009 Heftet

Landvik, 1928. Maren er 17 år og den eneste datteren til bygdas handelsmann Thorvald Bredli. Han er en velhavende mann, og det er Maren som skal føre hans livsverk videre. Han vil at hun skal finne en ektemann av sin egen stand, men denne vinteren blir Maren forelsket i den fattige lagerarbeideren Trond Lia. Lite vet hun om de skjebnesvangre konsekvensene dette forholdet vil komme til å få.

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788202304522

EAN 9788202304522

Serie Morshjerte (1)

Genre Romantikk

Omtalt tid 1918-1939

Jeg var 20 år gammel, sleit psykisk og spesielt med søvn. En dag fikk jeg denne gratisboken i postkassa. Hadde aldri lest en serie før. Nok en søvnløs natt, begynte jeg på den for å kanskje kunne sovne, men det endte med at jeg både leste hele boka og bestilte abonnement før jeg sovnet. Denne boka, og spesielt forfatteren, var starten på mitt serieromaneventyr! <3 Etter dette har jeg lest mange flere serier, og noen vanlige bøker innimellom. Men denne var altså starten på det hele, og det er jeg veldig glad for. Anbefaler alltid denne boka/serien om noen spør.

Gjennom eit langt liv er e no komme til at det faktisk betyr meir korleis folk er, enn kor mykje pæng dem har, sa tanten rolig. – Ingen har vorte løkkeleg av berre rikdom og posisjon. Det er no mi erfaring.

Du kjem til å forelske deg mang gonga før du finn han du skal ha.Og du skal veta det er forskjell mellom forelskelse og verkeleg kjærleik.

Kjærligheta treff ein ikkje ofte på - ikkje den store,ekta kjærlighet. Og e meiner at ein skal grip den om den kjem, sjølv om ein lyt skuffe nokon.

En liste over bøker jeg har lest i 2011. Den blir oppdatert jevnlig når jeg har lest flere bøker.

• "Skjebnesvangert valg" av Anne-Lise Boge
  • "Sjelekval" av Anne-Lise Boge