Utvandrerne 2. Bønder på havet

Utgivelsesår 1975

Genre Historisk litteratur Klassisk litteratur

Omtalt tid 1850-1899

Omtalt sted Minnesota

Framhald ifrå Utvandrerne 1, denne boka har undertittelen «Bønder på havet». Karl Oskar, Kristina og co har kome seg til Karlshamn, og skal om bord i briggen Charlotta for å emigrere til Amerika. Jordnær og fin framstilling av vanskane ved denne overfarta, ispeidd ein del leksikalske opplysningar. Det må ha vært ganske voldsomt for folk som aldri har sett havet før å skulle krysse atlanteren i ei lita skute. Ein får nesten klaustrofobi og sjøverk av å lese enkelte av passasjane.

Moberg treff veldig fint med forteljarstilen, det er lettlest og underhaldande samstundes som det er fantastisk historieformidling. På minussida kan ein nemne at enkelte typer betraktningar repeterast i overkant ofte. Men alt i alt er det flott lesestoff, og eg kjem garantert til å lese igjennom alle bøkene i dette 8-bindsverket i løpet av 2016.

Om Gud hadde ment at menneskene aldri skulle si annet enn sannheten, så hadde han vel ikke satt løgnen inn i verden. Han hadde skapt løgnen fordi han skjønte at menneskene ikke kunne finne seg til rette uten.

-- Danjel ... Hvor ligger lovart, som han snakket om?
-- Det vet jeg intet om.
-- Det var et sted der en ikke fikk lov til å kaste noe. Det er vel best vi får vite hvor det er, så vi ikke gjør noe som er forbudt.

Då mor mi skulle flytte over i eit mindre husvære, fekk ho brått ikkje plass til så mange av bøkene sine lenger. Snill som ho er så lot ho etterkomarane forsyne seg med det dei hadde lyst på. Sjølv om vi var fleire som ville ha så var det likevel eit rikhaldig skattkammer å plukke frå.

Dette er det eg sanka med meg.
Takk, kjære mor.

Bøker av Vilhelm Moberg