Ufattelig kjærlighet

av (forfatter) og Oddvar Nilsen (oversetter).

Lunde 1999 Heftet

Handlingen foregår i gullgravermiljøet i California på 1800-tallet. Angel er prostituert og venter ikke annet enn at menn vil utnytte henne. Utad er hun hard, men innvendig føler hun seg tom og død. Så møter hun Michael Hosea, en gudfryktig mann som adlyder Guds kall til å gifte seg med Angel. Hun stritter imot og kjemper med onde minner. Men hjertet begynner å tine.

Forlag Lunde

Utgivelsesår 1999

ISBN13 9788252032727

EAN 9788252032727

Genre Religiøs litteratur

Omtalt tid 1800-tallet

Omtalt sted California

Michael hadde en gang lest for henne at Gud hadde drevet en mann og en kvinne ut av paradiset. Men til tross for alle deres menneskelige feil og svakheter hadde Gud vist dem veien tilbake til det.

Det er noen bøker, som oftest ikke mange, men noen få, som gir meg en helt spesiel opplevelse når jeg leser dem. Mine egne kriterier for at bøker skal havne på denne listen er at de må ha en god historie, en som virkelig fenger og som fengsler meg på en slik måte at jeg føler at jeg er i en annen verden.

• "Den forbudte" av Francine Rivers
  • "Den røde tråden" av Francine Rivers