Tegn til kjærlighet

Aschehoug 2002 Innbundet

Skriftdesigneren Cecilia er en ung kvinne med en annerledes oppvekst og med en mangslungen utviklingsvei, inntil hun blir utsatt for et trafikkuhell og reddet av mannen som blir hennes store kjærlighet. Det er livsviktig for Cecilia å få fortalt sin kjærlighetshistorie, og knytte den til sin livshistorie. Hun gjør det i skrift, og hele tiden får beretningen følge av små, eventyraktige innskudd som illustrerer skriftens magi.

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788203185960

EAN 9788203185960

Perfekt i sin form. Men for meg ble det litt for mye av det jeg kaller for "svevestoff" - for mye eventyr. Link til et blogginnlegg jeg skrev etter å ha lest den.

Finnes det noe mektigere enn en jente som sitter i mørket og anstrenger sin fantasi?

Men en ting slo meg sterkest av alt: Selv om hun skrev side etter side, oppdaget jeg aldri at hun fortalte om sine følelser for bestefar - ikke et eneste "***" - og allikevel hadde jeg aldri lest noe som vitnet så sterkt om kjærlighet til et annet menneske. Dette, tenkte jeg, denne skriften, er det motsatte av snakk.

Bøker som jeg har planlagt å lese sommeren 2010

Bøker vi ønsker oss :-)