Syndefall

krim

Juritzen forlag 2012 Innbundet

Julen 2010 blir Oslo hjemsøkt av en seriemorder som ikke eksisterer. Etterforskeren Jeremias Jensen og hans indiske kollega Dharrie Maharaj blir satt på saken.

Julen 2010 blir Oslo hjemsøkt av en seriemorder som ikke eksisterer. Etterforskeren Jeremias Jensen blir satt på saken sammen med sin indiske kollega, Dharrie Maharaj. Politiet har få spor å gå etter, men gjerningsmannen har skrevet bibelsitater i blodet på åstedene. Jeremias får hjelp av den gamle psykologiprofessoren Roman Atterdag, en gammel venn av familien. Til tross for advarsler og pålegg fra ledelsen om å ikke samarbeide med Atterdag, som ble sparket ut av politiet på grunn av kriminelle handlinger, klarer Jeremias med hans hjelp å forstå bedre hvem morderen som pressen har kalt "Mannen med ljåen" er. Etter hvert oppdager Jeremias at han ikke bare etterforsker saken, han er også en del av den selv. Noen er ute etter hevn. Det er også "Mannen med ljåen" - som søker å gjenskape en dommedag hvor ofrene skal betale tilbake. Saken fremstår som et puslespill, og for hver brikke som faller på plass blir saken mer og mer personlig for Jeremias, som nå står i livsfare.

Forlag Juritzen forlag

ISBN13 9788282053198

EAN 9788282053198

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Oslo

Er omtrent halvveis i boka, og har bladd mye. Liker ikke å kritisere en debutant altfor hardt, og håper den tar seg opp i siste halvdelen. Det eneste nye her er vel en indisk politimann som er partner til hovedperson, etterforsker Jeremias Jensen.
Det gikk noen dager før jeg tok den igjen, og nå to dager etter den ble fediglest kan jeg ikke si så mye om handlingen. Blir bare en i mengden, denne boka.

Leseliste.

• "Hjerteknuser - thriller" av Arild Aspøy